Co ćwiczyć aby wspomóc odchudzanie?

Wśród wielu z nas może pojawić się chęć na zrzucenie zbędnych kilogramów i w związku z tym zadajemy sobie pytanie, jakie ćwiczenia są najlepsze na odchudzanie?

Trening HIIT dla wsparcie odchudzania

Najwyższą skutecznością wśród ćwiczeń wspomagających odchudzanie cieszą się treningi HIIT. HIIT z języka angielskiego high intensity interval training, czyli po polsku trening interwałowy o wysokiej intensywności. Praktykowanie tego treningu powoduje w organizmie przyśpieszone spalanie tkanki tłuszczowej.

Zasada tego ćwiczenia jest prosta – stosujemy naprzemiennie ćwiczenia fizyczne o wysokiej i niskiej intensywności bez czasu na odpoczynek. Jak w praktyce to stosować? Można na przykład przez 30 sekund biec sprintem, a potem 60 sekund marsz i tak w kółko. Energiczna jazda na rowerze stacjonarnym, pływanie, chodzenie po schodach w górę i w dół. Odpowiednio wykonany trening interwałowy o wysokiej intensywności sprawia, że nasz organizm nawet do 24 godzin po treningu ma przyśpieszone spalanie tkanki tłuszczowej.

Cardio pomaga się odchudzać

Treningi interwałowe o wysokiej intensywności są jednak dość wymagające i nie każda osoba będzie w stanie im podołać. Lżejszą i równie skuteczną wersją ćwiczeń mogą być ćwiczenia cardio.

W dużym uproszczeniu treningi cardio polegają na wykonywaniu umiarkowanie intensywnych ćwiczeń fizycznych przez dłuższy czas. Można więc za to uznać szybki marsz, jazdę na rowerze, bieganie, jazdę na rolkach. Warto w tym miejscu podkreślić, że aby trening carido był skuteczny, powinien trwać przynajmniej 30 minut. Stosowanie ćwiczeń cardio nie tylko wspomaga spalanie tłuszczu, ale także poprawia ogólną wydolność naszego organizmu.